top of page

גדולים מהחיים ונטע נתניאל

פוסט מספר 3

גדולים מהחיים ונטע נתניאל

שקלנו טיסה לארצות הברית, לוושינגטון לטיפול ניסיוני. זה היה אחרי הבנה שאין יותר מה להציע לנו בישראל ושאנחנו בעצם חיים על זמן שאול אם לא נעשה כלום.
אחרי המון מחקר, שיחות עם המון מומחים מכל העולם, התייעצויות וחוות דעת נוספות על המצב של עמית התכווננו לטיפול בוושינגטון. היה לנו חלון זמן מוגבל מפני שהטיפול היה חייב לקרות עד תאריך מסוים אחרת כבר אי אפשר היה לעשות אותו ומצד שני הוא היה כרוך באישור של בית החולים אחרי שעמית יעשה בדיקות בסמוך למועד הטיפול עוד בארץ, ככה שבעצם לא היינו יכולים להיות בטוחים שאנחנו טסים עד הרגע האחרון.
בינתיים מכר עדכן את נטע נתניאל, מנכ"לית עמותת "גדולים מהחיים" בארצות הברית. העמותה מקלה ומסייעת לילדים חולי סרטן ומשפחותיהם. תוך כמה דקות נטע התקשרה וסיפרנו לה על מצבנו. זה לא פשוט בכלל להתארגן על נסיעה של כל המשפחה לטיפול רפואי בחו"ל. יש כל כך הרבה פרטים לדאוג להם. דברים לוגיסטיים, בירוקרטיים, רפואיים, רגשיים, כספיים. הכל בתקופת קורונה משוגעת. מאיפה מתחילים בכלל?
נטע הרגיעה ומאותו רגע לא עצרה לשנייה. נתנה טיפים, עזרה בקשרים ובשאלות, בלוגיסטיקה ובמה לא בעצם ...
נטע גרה ליד וושינגטון ויש שם קהילה ישראלית גדולה, חמה ואוהבת. היא דאגה שהקהילה תהיה מעורבת ושנקבל כמה שיותר תמיכה לטיסה.
כשהגענו לדירה בוושינגטון חיכה לנו סל גדול עם מצרכים וארגז ענק עם משחקים שנטע והקהילה המדהימה הביאו. למחרת גם משפחה מקסימה הביאה אקס בוקס כי עמית מאוד אהב לשחק פיפה ופורטנייט. נפגשנו עם נטע בכל סוף שבוע במסעדה שעמית ויובל מאוד אהבו והיא לקחה אותם לקניות ולבילויים, ליוותה אותנו וכל הזמן בדקה מה מצבנו, מה חסר לנו, איך אפשר עוד לעזור. בלי הפסקה.
היא עבדה בצמוד לבורד המדהים של העמותה ויושב הראש אבי כהן שהיה מעורב כל הזמן ואישר כל מה שנטע היתה צריכה.
עמית ויובל התאהבו בנטע מהרגע הראשון וחיכו למפגשים איתה. אפילו כשעמית היה חלש ולא היה לו חשק לעשות הרבה דברים, הוא תמיד ציפה למפגשים עם נטע שהפכה, ביחד עם אייל בעלה למשפחה השנייה שלנו בוושינגטון.

bottom of page