top of page

שנה בלעדיך - אמא

יעל מזרחיל, אמא

שנה, שנה שאתה לא כאן עמיתי. לא כאן אבל מאוד מאוד נוכח בחיים שלי:
כשאני נוסעת באוטו ושומעת שיר שאהבת אתה שם איתי, כשמישהו קורא עמית ברחוב, בקניון, בעבודה, במסעדה ,בטלוויזיה.
כל פעם שאני מקפלת את הכביסה אני מדמיינת אותך יושב לידי ומעביר לי את הזמן, כשאני מבשלת אז אתה שם אומר לי איך לתבל כמו שאהבת, איך לחתוך כמו שראית בטריקים אבל הטעם עמיתי, הוא כבר לא אותו טעם.
כל הסימנים שאתה משאיר לי מדי פעם בדרכים, הקיפודים, האבנים והעננים בצורת לב כולם צועקים אותך עמית אבל אתה, אתה לא כאן.
איך אפשר לחגוג ימי הולדת, חגים וימי שישי ושבת כשאתה לא כאן? בלי הלבוש המתוקתק שלך ושל יובל שעליו החלטתם במשך שעות יחד, בלי החיוך הכובש שלך והצחוק המתגלגל , בלי העיניים הענקיות שמחייכות גם הן תמיד?
אני מצאתי את עצמי בוכה לא מעט בשנה הזו, את כל מה ששמרתי אצלי בחצי שנה שלפניה כדי להיות חזקה בשבילך ובשביל יובלי.
בשנה הזו וגם היום אתה כל הזמן איתי – אם בפוסטים שאבא ואני העלנו אם במכתבים שאני כותבת לך ושומרת לעצמי או בהנצחה שנמשכת גם עכשיו.
מאוד קשה להתעסק עם ההנצחה, עמיתי. להסביר לאנשים זרים מה מאפיין אותך וכשאני רואה את התוצאה – תמונה, מדבקה , חולצה עם הפרצוף שלך כשאתה לא פה לראות את זה , זה קורע אותי מבפנים.
לראות את החברים שלך בשכונה בסיבוב עם ג'וי ולחפש אותך איתם.
אתה רצית להיות מפורסם עמיתי ונעשה הכול כדי שיזכרו אותך, שילמדו עלייך ועל הערכים שכל כך איפיינו אותך.
בשנה הזו ניסינו לחיות בשגרה החדשה שנכפתה עלינו. זה לא קל עמיתי אבל אתה פה איתי. אתה פה בקעקוע, בשרשרת , בתסרוקת, לפעמים בנעליים שלך אבל בעיקר עמיתי אתה תמידאצלי בלב ובזיכרון.
בשנה הזו גיליתי איזה חותם השארת אצל כל כך הרבה אנשים עמיתי ובעקבות הפוסטים כמה אנשים שלא הכירו אותך היו רוצים להכיר אותך יותר ויותר. הכרתי אנשים טובים לאורך השנה הזו, כאלה שחוו דברים דומים לשלנו וכאלו שעוזרים לנו להנציח אותך וזה מראה לי שיש עוד טוב בעולם הזה ושהערכים שלך כבר ממשיכים איתנו הלאה.
תודה שנתת לי את הזכות להיות אמא שלך לעשר שנים, הלוואי שזה היה להרבה הרבה יותר, אני גאה להיות אמא של גיבור על שכמוך. לימדת אותי מהי שמחת חיים, מהי אהבה ללא תנאים מהי חברות , איך להיות גיבור על כמו שהיית ועוד הרבה מעבר.
אני אנסה להמשיך עם מה שהשארת אחרייך עמיתי. זה ייקח זמן אבל אני מקווה שאגיע לזה מתישהו. עד אז תמשיך לשלוח לי סימנים , תגיע יותר בחלומות ותדע שאני אוהבת אותך בכל מקום שתהיה ומתגעגעת אליך כל כך .
ממני
אימוש, מאמא ליגה ותנור אפייה שלך.

21.5.22

bottom of page